2010-09-24

Izraelis. Penktoji diena – Negyvoji jūra, Ein Gedi

Nubiniai ožiai
Ankstyvą rytą mūsų nakvynės namų kieme ganėsi nubiniai ožiai (Capra ibex nubiana). Papusryčiavę patraukėme į Ein Gedi nacionalinį parką ir pasiruošėme kopti į uolas, kurios kilo iki jūros lygio. Nuo aukštų uolų tekėjo Dovydo krioklys, dėl kurio šioje vietoje susidarė nuostabi dykumos oazė, kur prieglobstį randa ir žvėrys ir paukščiai. Pakeliui aplinkiniuose medžiuose matėme daugybę „meškučių“ – kalnų damanų (Procavia capensis), kurie, pasirodo, yra artimiausi dramblių giminaičiai, nors išvaizda į juos visai nepanašūs. Kildami aukštyn išvydome visą koloniją trumpauodegių kranklių (Corvus rhipidurus), tiesiog aplipusių stūksančios uolos šešėlinę pusę. Taip pat aplink sukiojosi rusvasparniai ilgauodegiai varnėnai, o vieniša kalninė kielė (Motacilla cinerea) ieškojo maisto. Pakilti kalnų taku aukštyn kepinant kaitriai saulei mums užtruko apie valandą, bet gelbėjo gaivinantis krioklio vanduo. Smarkiai išprakaitavę ir nusikamavę, nusileidome žemyn, kur radome dar vieną mus dominančios rūšies atstovę – arabinę timaliją (Turdoides squamiceps).

Paprastasis palšasis peslys
Prieš kelionę paskutinį kartą išbandėme nesvarumo būseną Negyvosios jūros druskingame vandenyje, ir pajudėjome toliau. Nors Izraelyje gyvenantys draugai primygtinai siūlė aplenkti Palestinos teritoriją, mes kirtome kareivių saugomą sieną ir nuvažiavome trumpiausiu keliu tolyn. Palestinos teritorija paukščių nebuvo gausi. Matėme kelis pelėsakalius, mažieji ir pietiniai purpleliai tupėjo ant laidų, trumpam pasirodė juodasis peslys. Privažiavę Izraelio žemes, vėl susidūrėme su nuodugniu pasų patikrinimu ir turėjome atsakyti į klausimus, iš kur mes ir kur keliaujame. Tačiau vos kirtę sieną, ant šalia kelio stūksančio medžio pamatėme šviesaus paukščio siluetą. Mūsų džiaugsmui tai buvo paprastasis palšasis peslys (Elanus caeruleus). Nors kelias buvo siauras ir sustoti nebuvo kur, negalėjome praleisti progos pasigrožėti šiuo nuostabiu ir retu paukščiu. Pesliui nuskridus, važiavome toliau pro dirbamus laukus, kuriuose matėme pentinuotasias pempes, ibiškuosius (Bubulcus ibis) ir mažuosius baltuosius (Egretta garzetta) garnius. Mūsų kelionės tikslas buvo Beit She’an miestelis. Čia mes planavome praleisti porą dienų, nes apylinkės garsėjo žuvininkystės tvenkiniais ir migruojančių paukščių gausa. Aplink buvo gausu dirbamų laukų, viename kurių radome visą pulką juodųjų peslių. Suskaičiavome apie 350 paukščių, kurie rinkosi į lauką nakvynei. Ieškodami nakvynės turėjome pavargti, nes, pasirodo, šventinių dienų proga dauguma vietinių išvažiavo į provinciją, tad dauguma nakvynės vietų buvo užimtos.