2010-09-18

Paukščių stebėjimas Izraelyje

Įžanga

Jau keli metai iš eilės stengiamės mūsų rudens atostogų metu aplankyti paukščiais gausią ir įdomią šalį. Šiais metais – Izraelį.

Rugsėjis Izraelyje nėra pats geriausias laikas paukščių stebėjimui palyginus su gausia pavasarine migracija, tačiau yra taip pat neblogas laikas ypač atvykstant pirmą kartą. Ruošiantis kelionei buvo praleista daug laiko ieškant informacijos apie paukščių stebėjimo keliones rudens pradžioje, tačiau informacijos buvo ir labai mažai ir daugiausia dešimt metų senumo. Iš esmės tai ir paskatino aprašyti šią mūsų kelionę detaliai.

Mes neturėjome kažkokių konkrečių vietų, kurias norėjome aplankyti, kadangi tai buvo mūsų pirma kelionė į Artimuosius rytus ir dauguma, kad ir įprastų, paukščių rūšių , kurių skirtingų Izraelyje užregistruota 530, mums turėjo būti naujos. Mūsų tikslas kelionės metu buvo aplankyti kiek įmanoma daugiau šios mažos ir unikalios šalies vietų kur susitinka trys Azijos, Europos ir Afrikos kontinentai bei kur kiekvieną pavasarį ir rudenį apie 500 milijonų migruojančių paukščių keliai veda į perėjimo ar žiemojimo vietas.

Izraelis įdomus savo įvairove. Šiaurėje – kalnai kur Hermono kalno viršukalnė Sirijos ir Libano pasienyje pasiekia 2814 metrų aukštį, vakaruose – viduržemio jūra, pietuose – Negevo dykuma ir kamputis raudonosios jūros su nuostabiais koralų paplūdimiais, rytuose – Jordano upė, negyvoji jūra ir žemiausia pasaulyje vieta 378 metrų žemiau jūros lygio. O istorinis, religinis ir kultūrinis Izraelio palikimas matyt daugiau ar mažiau žinomas visiems.

Pasiruošimas kelionei

Ruošiantis kelionei į Izraelį svarbu pasitikrinti kokios religinės ir valstybinės šventės bus kelionės laikotarpiu (http://www.chabad.org), nes jos gali sukelti įvairių nepatog
umų. Kaip pavyzdys mes planavome atvykti rugsėjo 17-18 dienomis, tačiau sužinojome, kad tuo metu yraJom Kipuro kasmetinė atpirkimo diena vykstanti spalio mėnesį, kurios metu oro uostai uždaromi, stabdomas viešasis transportas bei uždarytos parduotuvės. Natūralu, kad mūsų atvykimo data turėjo būti pakeista.

Lėktuvo bilietus užsisakėm gerokai iš anksto. Pigiausiai radome ukrainiečių oro linijų AeroSvit siūlomus bilietus Vilnius – Kijevas, Kijevas – Tel-Avivas ir atgal už 3075 Lt. trim asmenims. Automobilio nuomos paieškos sustojo ties Budget kompanija, kur septynioms dienoms užsakėme Ford Fiesta ar panašaus tipo automobilį su draudimu už 192 $. Su apgyvendinimu mums buvo kiek lengviau, nes turime kur apsistoti Tel-Avive ir Ashdode, bet kadangi laukė kelionė po visą šalį tai reikėjo ieškoti nakvynės variantų kitose vietose. Kadangi pirmą dieną nusprendėm skirti garsiajai Jeruzalei į kurią žadėjom vykti autobusu iš Tel-Avivo, o kitą dieną jau būti Eilate, tai susiradome nebrangu Arava hostelį Eilate, o kitas naktis planavome praleisti kempinguose (palapinę su miegmaišiais mums žadėjo paskolinti draugai vietoje). Patikrinus orų prognozę planavome, kad kelionės metu bus apie 28 laipsnius šilumos.

Kelionės pradžia

Skrydis iš Vilniaus į Tel-Avivą buvo ilgas, nes tarpinėje stotelėje – Kijeve – turėjome laukti 10 valandų iki skrydžio į Tel-Avivą. Vilniuje pakilome 10:40 ryte ir jau vidurdieny nusileidome Kijeve. Pasinaudojome turima laiko atsarga aplankyti miestą bei apžiūrėti vietines architektūrines-istorines įžymybes bei pajusti dar vis stipriai įsismelkusią sovietinę dvasią. Vakarop vėl buvome oro uoste, kur 22:35 laukė mūsų lėktuvas. Dėl nežinomų priežasčių dar reikėjo palaukti kol pagaliau pakilome ir tamsoje nulėkėme pietų kryptimi. Po dviejų su puse valandų kelionės nusileidome Ben Gurion oro uoste, kur iškarto pajutome naktinio šilto vėjo dvelksmą ir kur mūsų dar laukė eilė patikrinimų. Įsitikinome, kad pasakojimai imigracijos pareigūnams apie kelionės detales sukelia tik daug klausimų, o geriausias atsakymas į klausimą – “Jūsų kelionės tikslas” yra “Aplankyti Jūsų nuostabią šalį ir stebėti paukščius”. Aišku pase neturi būti islamo šalių vizų, nes tada reikės dar paaiškinti ką ten veikėte. Taigi mums gana greitai (sumoje per kokią valandą) pavyko praeiti visas kontroles, susirasti lagaminus ir pajudėti link nakvynės vietos.