2011-06-19

Antra kelionės diena - Suomija, kelionė link Oulu

Ryte bandymas patekti į pirmąjį „Tallink“ keltą buvo nesėkmingas – laisvų vietų jau nebuvo. Tačiau pasisekė su kiek vėliau išplaukusiu „Viking Line“, kuris buvo pigesnis – bilietas visiems kainavo tik 194 eurus. Mūsų automobilis į keltą įvažiavo paskutinis ir po kelių minučių, 8:30, išplaukėme link Helsinkio. 11 valandą išriedėjome iš kelto ir vedami navigacijos pajudėjome toliau. Važiuodami 3-iu keliu link Tamperės, pakeliui sustojome poilsio aikštelėje su akmeniniu skardžiu bei jo viršuje pastatytu apžvalgos bokšteliu. Akį patraukė drugeliai, kuriuos Gediminas puolė fotografuoti ir vos neužlipo ant įkaitusių akmenų besišildančių dviejų angių (lot. Vipera berus). Pasiekėme Tamperės oro uostą, kur prie mūsų laikinai prisijungė autostopu keliavęs paukščių stebėtojas iš Anglijos Danielis, kurio kelionės laikas sutapo su mūsų. Mes sutikome jam padėti pavėžėdami arčiau šiaurės.
Tą dieną oras buvo puikus, švietė saulė ir oras įkaito iki +25o C. Nakvynės vietą pasirinkome ABC Tupos paslaugų centro aikštelėje (64.86296,25.52094). Čia ir toliau skliausteliuose nurodytos koordinatės arba nuorodos į google maps, kurios būtų naudingos ateityje keliausiantiems paukštininkams. Dar nespėję išlipti iš kemperio, pamatėme visai šalia virš pievos sklandančią balinę pelėdą. Pasivaikščioję aplinkui pamatėme dar dvi medžiojančias pelėdas, o paskui dar dvi. Labai neįprasta jų sutikti tiek daug vienoje vietoje ir įdomu stebėti, kaip jos vartosi virš kelio, kuriuo ką tik pravažiavo automobilis, arba ramiausiai tupi ant pakelės stulpelio. Deja, fotografams nepavyko priartėti prie paukščių taip arti, kad gautųsi geros nuotraukos.